♥ بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ ♥

♥ بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ ♥
♥ Walau kekadang sesuatu perkara kita pandang hanya sebagai satu susunan..... tapi ternyata susunan itu kekadang amat mempengaruhi emosi kita secara tidak langsung.....hmmm pelikkan????? ♥♥................ (✿◠‿◠)..............♥♥

SiJantungHatiku....

SiJantungHatiku....
jika kusedih...jika kusakit...jika kuterluka... dialah penghiburku yg "SETIA...." disisiku selamanya...

KisahkU...

Foto saya
Lumut, Perak, Malaysia
***~berhati-hati dengan kata-kata... kerana kata-kata yang terkeluar dari mulut, tak akan boleh ditarik balik... telinga yang mendengar kata-kata akan terus masuk kehati... hati yang merasa akan melekat di ingatan, ingatan yang tak akan melupakan... akan sentiasa bermain diminda... minda yang memikirkan akan mengeluarkan kata-kata juga... kemudian bertindak dengan perbuatan..~***

Sabtu, 23 Februari 2013

~ Hanya Allah yang tahu diantara aku & Umi..~


kejadian pada 21hb Februari 2013...di pasar minggu Pasir Puteh...menjadi tanda tanya dalam hidup aku.
biarlah ia menjadi Rahsia Allah... mungkin ia suatu kebenaran dari-Nya diatas apa yang terjadi didalam kehidupan aku..yang benar tetap benar & yang salah tetap dihakimi..aku tetap Redha diatas semua kejadian yang telah berlalu itu...aku tetap mend0akan insan2 yang pernah menganiayai & menzalimi hidup aku sentiasa dibawah lindungan Illahi hingga keakhir hayat...






~ BIARLAH ALLAH YANG MENILAI ~

Wahai saudaraku para penyeru KEBENARAN… hidup adalah IBADAH, kita tidak perlu PENILAIAN manusia. Kita hanya perlu penilaian ALLAH Subahhanahu Wa Ta’ala. Jangan hiraukan caci maki & celaan, jangan melihat siapa yang BERBICARA, tapi lihatlah apa yang diBICARAKAN. Ambil dari mereka bbila itu KEBENARAN. Tinggalkan mereka bila itu KEFASIKAN. FAHAMILAH Agamamu dengan BENAR, sehingga engkau yakin dijalan yang BENAR. Walaupun banyak orang buat ONAR.

Bahkan kita bisa belajar dengan PUISI indahnya:-

Ø Terkadang orang berfikir secara tidak masuk akal & bersikap eg0is. Tetapi bagaimanapun juga terimalah mereka apa adanya.
Ø Apabila engkau berbuat baik, orang lain mungkin berprasangka bahawa ada maksud-maksud buruk dibalik perbuatan baik yang kau lakukan itu. Tetapi tetaplah berbuat baik.
Ø Apabila engkau sukses, engkau mungkin akan mempunyai musuh & tean-temanmu irihati & cemburu. Tetapi teruskanlah kusuksesanmu itu.
Ø Apabila engkau jujur & terbuka, orang lain mungkin akan menipumu. Tetapi tetaplah bersikap jujur & terbuka setiap saat.
Ø Apabila yang telah engkau bangun bertahun-tahun lamanya dapat dihancurkan orang lain dalam satu malam saja.tetapi janganlah berhenti & tetaplah membangun.
Ø Apabila engkau menemukan kedamaian & kebahagiaan didalam hati, orang lain mungkin akan irihati kepadamu. Tetaplah berbahagia.
Ø Kebaikan yang kau lakukan hari ini, mungkin bes0k dilupakan orang. Tetapi teruslah berbuat baik.
Ø Berikan yang terbaik dari apa yang kau miliki & itu mungkin tidak akan pernah cukup. Tetapi tetaplah berikan yang terbaik.
Ø Sedarilah bahawa semua perkara itu ada antara engkau & Allah, bukan antara engkau & manusia.
Ø Jangan pedulikan apa orang lain fikirkan atas perbuatan baik yang engkau lakukan.
Ø Percayalah bahawa mata Allah tetuju pada orang-orang jujur & Dia melihat ketulusan hatimu.

Tiada ulasan:

BuahHatiku...sayanG....

BuahHatiku...sayanG....
ibU sayanG kakaK....