♥ بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ ♥

♥ بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ ♥
♥ Walau kekadang sesuatu perkara kita pandang hanya sebagai satu susunan..... tapi ternyata susunan itu kekadang amat mempengaruhi emosi kita secara tidak langsung.....hmmm pelikkan????? ♥♥................ (✿◠‿◠)..............♥♥

SiJantungHatiku....

SiJantungHatiku....
jika kusedih...jika kusakit...jika kuterluka... dialah penghiburku yg "SETIA...." disisiku selamanya...

KisahkU...

Foto saya
Lumut, Perak, Malaysia
***~berhati-hati dengan kata-kata... kerana kata-kata yang terkeluar dari mulut, tak akan boleh ditarik balik... telinga yang mendengar kata-kata akan terus masuk kehati... hati yang merasa akan melekat di ingatan, ingatan yang tak akan melupakan... akan sentiasa bermain diminda... minda yang memikirkan akan mengeluarkan kata-kata juga... kemudian bertindak dengan perbuatan..~***

Isnin, 11 Februari 2013

~ Pasrah pada Takdir-Nya..~

bahagiaku bukan manusia yang mengaturnya...
hanya 'Dia'..yang mengatur bahagiaku diDunia & diAkhirat..
Pasrahku pada Takdir-Nya..sedikit pun tidak merugikan kehidupanku kini...

2013...
tahun yang mengajar aku tentang kebangkitan dari kegagalan sebuah cinta palsu sebagai hamba-Nya,
mengajar aku tentang keSabaran dalam hidup yang pura-pura,
menyedarkan aku tentang janji palsu manusia..
yang bert0pengkan nafsu dunia semata-mata..
untuk apa mengejar cinta nafsu, andai hidup xpernah untuk berSyukur..
manusia lupa dunia...andai nafsu menguasai hidup..
andainya nafsu menjadi raja dihati..
untuk apa..?

2013..
permulaan hidup yang indah...

 "aku tetap tertawa walau aku dihina...
aku tetap tersenyum walau hati aku terguris...
aku tetap kuat walau aku dalam ujian...
aku tetap semangat walau hidup aku tertekan...
namun...
yang terpenting dalam kehidupanku kini,
aku tetap sabar dan memandang semua ini adalah ujian
yang akan mendatang kebaikan untuk hidupku nanti.."Insya'Allah.



Tiada ulasan:

BuahHatiku...sayanG....

BuahHatiku...sayanG....
ibU sayanG kakaK....