♥ بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ ♥

♥ بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ ♥
♥ Walau kekadang sesuatu perkara kita pandang hanya sebagai satu susunan..... tapi ternyata susunan itu kekadang amat mempengaruhi emosi kita secara tidak langsung.....hmmm pelikkan????? ♥♥................ (✿◠‿◠)..............♥♥

SiJantungHatiku....

SiJantungHatiku....
jika kusedih...jika kusakit...jika kuterluka... dialah penghiburku yg "SETIA...." disisiku selamanya...

KisahkU...

Foto saya
Lumut, Perak, Malaysia
***~berhati-hati dengan kata-kata... kerana kata-kata yang terkeluar dari mulut, tak akan boleh ditarik balik... telinga yang mendengar kata-kata akan terus masuk kehati... hati yang merasa akan melekat di ingatan, ingatan yang tak akan melupakan... akan sentiasa bermain diminda... minda yang memikirkan akan mengeluarkan kata-kata juga... kemudian bertindak dengan perbuatan..~***

Sabtu, 29 Disember 2012

~ Pelamin Dunia..~

Mungkin aku xsehebatnya yg punyai segala2nya..
punyai nilai dirinya puluhan ribu utk kualiti hidup yg dikejarnya didunia..
aku hanya sang semut yg hanya meniti ditepi2 dahan yang rapuh,
jika dulu aku rasa...aku lah segala2nya..
tp aku tersilap mentafsir hidup aku,
aku lupa Allah tu maha berkuasa segala2nya..
tp aku xpernah men0lak Takdir Allah,
mungkin aku tersungkur disaat Allah menguji hidup aku..
aku tersedar dari lena aku yang panjang kerana secebis pujukan syaitan dunia..

Ya Allah..jika itu takdir-Mu utk hidupku...
kau Redhakanlah hati aku dengan ikhlas utk terima semua setiap keTENTUan-Mu Ya Allah..
sesungguhnya aku sentiasa bersyukur dgn setiap ujian & dugaan yg kau berikn kebAIkan & keBURUKan dalam kehidupan ku seharian...
aku hanya manusia biasa yang xpunya apa2 utk dibanggakan sesama manusia,
aku xmampu utk puaskan hati semua manusia lain...
tp ku cuba utk belajar puaskan hati aku sebagai hamba-Mu Ya Allah..

~ Pelamin yg nilai puluhan ribu ini sangat dibanggakan manusia didunia ini,utk dijadikan kenangan selagi bernama manusia dn menjd pujian sesama manusia lain..hebatkan Allah..


~ impiannya begitu indah utk kualiti yg begitu bernilai dimata manusia..~


mungkin aku juga manusia biasa, pernah mengimpikan untuk pelamin seindah ini didunia..
utk melakarkan keindahan didunia utk tatapan semua manusia, dn meraih pujian sesama manusia,
mungkin itu impian ku sekadar didalam mimpi disiang hari utk kehidupankku...


tapi Allah tu maha mengetahui setiap naluri hamba2Nya..



Ya Allah...sesungguhnya tidak pernah aku bermimpi utk menjdkan Alam Barzakh ini sebagai pelamin utk kehidupan yang lebih indah & damai dari dunia yg penuh kepura2an & kepalsuan..hakikatnya "DISINILAH KITA SUATU HARI NANTI"..menuju kepelamin yang indah untuk temui Yang Maha Agung lagi Maha BErkkuasa seluruh Alam dimuka bumi ini..Dipelamin ini aku akan temui Janji yg suci lg bersih & syarat yang tulus ikhlas dari-Nya.
Mungkin aku tidak seSABAR Malaikat disana utk melakukan semua kebaikan diDunia, aku hanya manusia biasa yg selalu melakukan kesilapan mengikut hawa nafsu syaitan keDuniaan sebagai hamba-Nya..
Insya'Allah...hanya kepadaMu Ya Allah,kau berikanlah aku petunjuk & HidayahMu, untuk aku mencari keRedhaan-Mu diDunia & diAkhirat..
mungkin aku setaraf manusia yg berKUALITI diatas Dunia ini, tapi kau jadikanlah aku Ya Allah hamba-Mu yang berKUALITI diAkhirat nanti..


~ menanti sinar keREDHAan-Mu Ya Allah utk penghujung hidupku yang terindah disisi-Mu..~

Tiada ulasan:

BuahHatiku...sayanG....

BuahHatiku...sayanG....
ibU sayanG kakaK....