♥ بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ ♥

♥ بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ ♥
♥ Walau kekadang sesuatu perkara kita pandang hanya sebagai satu susunan..... tapi ternyata susunan itu kekadang amat mempengaruhi emosi kita secara tidak langsung.....hmmm pelikkan????? ♥♥................ (✿◠‿◠)..............♥♥

SiJantungHatiku....

SiJantungHatiku....
jika kusedih...jika kusakit...jika kuterluka... dialah penghiburku yg "SETIA...." disisiku selamanya...

KisahkU...

Foto saya
Lumut, Perak, Malaysia
***~berhati-hati dengan kata-kata... kerana kata-kata yang terkeluar dari mulut, tak akan boleh ditarik balik... telinga yang mendengar kata-kata akan terus masuk kehati... hati yang merasa akan melekat di ingatan, ingatan yang tak akan melupakan... akan sentiasa bermain diminda... minda yang memikirkan akan mengeluarkan kata-kata juga... kemudian bertindak dengan perbuatan..~***

Sabtu, 17 Disember 2011

❤• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ ❤• Nukilan kisahku yg terahkir untukmu… ’Maszam bin Muhammad’

Disini…
Akan bermula & berakhirnya sebuah kehidupan aku sebg pencinta kepd hamba ciptaanMu Ya Allah,seOrg insan pernah hadir  dlm hidup aku & pemata hatiku,yg pernah mengusik perasaan aku & permata hatiku…sehingga membuatkn hidup aku jg xkeruan krn ‘Cinta Nafsu”.kini aku tersedar dr lena yg xde makna pape pn…tp aku yakin pdNy illahi,dia tlh berikn akuseOrg yg slh…agar aku tdk terus terlena dgn kenikmatan dunia ciptaanNya.Ya Allah…hanya kepdMu aku berserah & mengharap,kau beriknlh aku keampunan disetiap kelalaian aku slama ini.Subahanallah…kerdilnay aku disisiMu Ya Allah.

 
“LyZam0911”…dlm kenangan tuk selamanya...:--)
Sebuah kenangan yg xkn kuselak kembali sisa2 kenangan antara kita,utk apa aku selak segala kenangan lalu hanya menambahkan kelukaan & penderitaan hidup aku…
“sekali aku melangkah,jgn harap aku akn berpaling lg…akan aku teruskn jua  melangkah,walau kdgkala aku tersungkur,krn tiada kekuatan jiwa…tp aku harus yakin,Allah sentiasa disisi aku,Ya Allah hny kepd Mu aku berserah & bermOhOn..”
3thn…bkn sekejap,tp sekadar seketika takdir Allah utk aku.aku cuba pertahankan cintaaku & kau,tp apa yg aku dpt,hny penDERITAan & keLUKAan yg aku lalui..kejamnya kau perlakukan diriku…sungguh kejam kau.demi pertahankan “cinta nafsu’ dunia yg sementara aku rela menjd mangsa penDERITAan & keLUKAan yg kau tinggalkan utk aku.aku tdk pernah kalah dlm mencari sebuah kebenaran tentang cinta kau…malah aku sentiasa yakin dgn diriku,yg suatu masa nanti aku akn perOlehi kebahagiaan diatas penderitaan & kelukaan ini.semakin byk dugaan & rintangan yg terpaksa aku hadapi seOrang diri tanpa kau sedari.kau semakin jauh & semakin jauh  setelah sejuta penderitaan & seribu kelukaan yg kau tinggalkan…kejamnya kau…!!!!sehingga tiada sedikit pn kau berikan aku kebahagiaan..semakin aku menyedari & sedar siapa aku utk terus menagih sesuatu yg pastinya bkn milik aku.dan aku xsanggup pertaruhkan lg jiwa & perasaan aku hny utk penderitaan & kelukaan yg kau cipta.
Jgn kau salahkn aku andai apa yg aku lakukan ini akan meragut kebahagiaanmu bersama dgnnya.tiada terniat pn dihati kecil aku ini utk lakukan semua ini,tp kdgkala aku cuba pertahankn “maaruah’ aku yg telah kau aibkan selama aku mengenalimu…Astaghfirullah al’azim,Ya Allah, berikanlah aku kekuatan utk teruskan kehidupan aku dgn ‘permata hatiku’…

 
*..LyZam..insan yg xpernah utk cuba mengerti diriku..*
Selama aku mengenalimu,apa yg aku dpt drum..xde pape pn yg aku dpt,walau utk dikenang tau utk dibanggakan sekalipn. Kau hny mampu berikan aku penderitaan demi penderitaan sepanjang aku mengenalimu. Kau xpernah sekalipn jujur dgn perhubungan antara kita,kau sentiasa mengejar perempuan lain,sehingga kau jdkn mangsamu dikala dirimu kesulitan…kau sanggup aibkan maruah aku,kau hina aku…betapa kejamnya kau lakukan terhadap aku…dimanakah tingkahmu yg patut aku banggakan…????utk apa kau lakukan aku sebegitu ‘kejam sekali’…xkn hny sekadar kepentingan dirimu sendiri,sanggup kau jdkn aku spt manusia yg tiada maruah & harga diri.!!!!
Bg aku mengenalimu adalah satu kesilapan besar dlm hidup aku,tp aku harus akur dgn takdir Allah..aku tdk sesekali akn menyalahkan takdir krn pertemukan aku dgnmu.aku bersyukur sgt2 krn takdir Allah jua tlh hadirkn kau utk aku,utk aku terus dihujani dugaan demi dugaan hidup selagi aku bernama manusia & hambaNya.Allah xkn memberi dugaan pd hambaNya yg xmampu utk menghadapinya.dan aku adalah hambaNya yg terpilih utk diberikan dugaan hidup ini.
Setidak2nya aku masih lg diberikan kenikmatan hidup didunia ciptaanNya,tdk sesekali aku mengeluh dgn dugaan yg diberikannya,malah aku hanya mampu bersyukur krn diberi kesempatan sekeetika utk mengenalimu,seOrg yg hanya mampu berikan aku kelukaan & penderitaan  seumur hidup aku.selama aku bersamamu tdk ada pape utk aku banggakan..!!!hanya airmata aku yg mampu mengerti tentang hidup aku bersamamu.kau tinggalkan noda2 hitam dihati aku,tanpa secebis kasihan walau sedetik pn…
“Ya Allah…kau hentikanlah airmata ini dr terus mengalir krn kelukaan & penderitaan hidupku ini…”
*sebagai penamat & penghujung kelukaan & penderitaan hidup aku…**

                   ***==è 17 nOvember 2011 at 0700p.m..khamisç==***

Xkn aku lupa sampai bila2 pn…manusia pegang pd janji hingga kemati.
===èxperlu la aku tulis apa penghinaan yg kau lemparkan utk aku..biarlh aku simpan dihati ini utk selamanya…ç==

Hinanya aku…kau perdagangkan maruah diri aku,hny krn  seOrg perempuan yg kau kejar…siapa aku dlm hidupmu selama 3thn…????? sampai kini aku xpernah tau siapa aku dlm hidupmu selama 3thn…!!!!!Cuma yg aku tau & ingat janji jahanammu…walau pape pn yg terjd kau ttp akn jdkn aku isterimu…walaupn utk dijdkn isteri ke-2 mu…hebatnya dirimu bermain dgn janji nafsu mu…hny krn kau mengejar kebahagiaanmu,aku dibuang dgn sejuta penghinaan…

===èdgn bangganya…kau telah berjanji dgn ‘Tuhan…serta Umi & ayah kau….yg kau xkn ganggu lg hidup aku sampai bila2 pn.dn dgn ugutan kau yg begitu angkuh…andai aku ganggu hidup kau..kau akan ganggu hidup aku sampai bila2…utk apa kau ugut aku..????setahu aku,kalau seseOrg yg xmelakukn kesilapan,dia xkn takut dlm hidupnya,tp jika seseOrg yg tlh melakukn kesilapan besar dlm hidupnya..dia akn sentiasa hidup dlm ketakutan…..!!!!!!! tp kau ingt aku akn takut dgn ugutan kau itu…!!!sedarlah sikit,aku xkn ganggu hidup kau sampai bila2 pn…

===è& utk pengetahuan kau jua,saat & detik itu jgk aku tlh berjanji dgn diriku & permata hatiku,yg aku xkn ganggu hidup kau lg…aku xkn ambil tahu kisah kau lg sehingga ke akhir hayat kau.kau ciptalah kebahagiaan kau diatas kehancuran hidup aku.

===èutk pengetahuan kau,xde setitis pn airmata aku yg gugur utk kali ini.malah aku bersyukur xterhingga kepdNya,krn masih memberikan aku kesempatan & kekuatan utk aku teruskan kehidupan didunia ini.dan demi pertahankan maruah aku yg telah kau aibkan selama ini.aku xpernah sesal sekalipun andai kau pilih dia utk kau cipta kebahagiaan kau sendiri.krn aku tahu takdir ILLAHI…insyaAllah suatu masa nanti aka nada hikmah yg tersembunyi utk aku drNya.& aku tahu Allah tlh mengatur yg terbaik utk aku. Utk pengetahuan kau Org yg mencipta kebahagiaan diatas kehancuran hidup org lain,akn ada dugaan yg lg hebat utknya..Subahanallah.aku juga yakin,aku mampu hidup lebih bahagia dr kehancuran ini.Cuma Allah mahu menguji sejauh mana aku mampu menghadapi dugaan diberikanNya utk aku.Astaghfirullah al’azim…

===èxperlu lh kau nk menghargai aku lg,bg aku dh xde makna pape pn dlm hidup aku.setelah kehilangan & kau berikan aku penderitaan demi penderitaan baru kau tahu nk menghargai aku…krn aku jgk yakin dgn diriku ini,yg hatiku xkn berganjak sekalipun sejuta maaf yg kau pOhOn…cukuplah dgn apa yg telah kau hadiahkn segala penghinaanmu terhadap aku selama ini.xmungkin ada peluang buatmu dihatiku utk selama2nya….

===è biarlah aku mencari kehidupan bersama permata hatiku,hanya pdNya aku bermOhOn & berserah utk hidup aku selama2nya.jgn kau mengejar aku lg hanya krn ‘janji jahanam’ mu itu.aku pn xkn menuntut pape janji pn dgn kau lg.krn ku tahu kau xkn mampu utk jd yg terbaik utk aku & permata hatiku.

===èAllah sentiasa berikan aku kesempatan utk aku terus taat kepdNya & menebus segala2 dOsa2 ku yg lalu.yg selama ini aku sentiasa lalai tentangNya.subahanallah..

‘Ya Allah kau jauhkan lh aku dr sebuah kehidupan yg sia2..amin..”

 
….:--)  sebagai penamat perhubungan diantara kita utk selamanya,biarlah aku yg mengalah.aku mengalah bkn beerti aku gagal dlm hidup aku,sbb kegagalan xpernah wujud dlm hidup aku,tp satu pengalaman yg cukup indah  aku kecapi tika bersamamu selama 3thn.kegagalan ini akn aku gantikan dgn kebahagiaan dlm hidup aku.InsyaAllah…

Andainya takdir ku begitu…aku pasrah pd Qada’ & QadarNya…kehidupan ini xsemetinya akn musnah walau tanpa kehadiranmu,tp kehidupan aku akan musnah andai aku menOlak takdir “Allah..”

……J…penghujung kisah kita hanya sisa2 yg terbiar tanpa simpati Olehmu…biarlah andai itu yg mampu membahagiakan kehidupanmu…
Kini kuakui,hidup aku lebih bermakna dr sebelumnya….amiiiin.

Tiada ulasan:

BuahHatiku...sayanG....

BuahHatiku...sayanG....
ibU sayanG kakaK....