♥ بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ ♥

♥ بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ ♥
♥ Walau kekadang sesuatu perkara kita pandang hanya sebagai satu susunan..... tapi ternyata susunan itu kekadang amat mempengaruhi emosi kita secara tidak langsung.....hmmm pelikkan????? ♥♥................ (✿◠‿◠)..............♥♥

SiJantungHatiku....

SiJantungHatiku....
jika kusedih...jika kusakit...jika kuterluka... dialah penghiburku yg "SETIA...." disisiku selamanya...

KisahkU...

Foto saya
Lumut, Perak, Malaysia
***~berhati-hati dengan kata-kata... kerana kata-kata yang terkeluar dari mulut, tak akan boleh ditarik balik... telinga yang mendengar kata-kata akan terus masuk kehati... hati yang merasa akan melekat di ingatan, ingatan yang tak akan melupakan... akan sentiasa bermain diminda... minda yang memikirkan akan mengeluarkan kata-kata juga... kemudian bertindak dengan perbuatan..~***

Jumaat, 15 Jun 2012

~ Dimana HAK yg aku impikan??? ~

              Aku xpernah minta utk dihargai, tp cukuplah aku dapat apa yg aku impikan & angankan selama aku bersamanya..cukup lama aku bertahan dgn apa yg aku lalui selama ini, apa yg aku pertahankan...cuma aku yg terkapai-kapai pertahankan sendirian..Dimanakah insan yg pernah sanggup & pernah berjanji untuk bersusah payah, menjaga hidupku & segala-galanya utk hidup aku ?. Dimanakah JANJI & KATA-KATA yg pernah dilafazkan utk harungi segalanya bersama-samaku?. Semuanya kini aku harungi sendirian, tp aku masih mampu berdiri sendirian walaupn hak aku hampir2 tenggelam bersama hari, aku akan terus berdiri dan dapatkan hak aku, walau aku terpaksa hadapi segala cerca kejian dr 0rang2 yg xmampu utk memahami diri aku, hatta DIA sekalipun xpernah utk fahami diri aku, demi utk mengejar haknya sendiri. Aku tau Allah sentiasa bersama-sama 0rang2 yg teraniaya..aku bukanlah 0rng teraniaya, tp aku menjd mangsa keadaan DIA yg xmampu utk mempertahankan hak DIA sendiri..
              Impian aku xseindah yg aku impikan, anganku xsemudah apa yg aku harapkan, andai DIA mampu berdiam diri dgn apa yg terjadi, tp aku akan tetap terus berdiri, walaupun aku dilanda badai yg bergel0mbang..Jika aku takut dgn hidup ini, aku akan kalah dgn setiap DUGAAN & Rancangan yg Allah tetapkan utk aku.Walau terkadang aku REDHA dgn apa yg terjadi, tp hati aku xpernah IKHLAS utk REDHA dgn setiap keTENTUAN-Nya.Ya Allah segalanya aku serahkan pada-Mu utk tentukan segala-galany tentang kehidupanku..Kadangkala aku seakan menentang keTENTUAN-Mu, tp kadangkala aku akan tersedar tentang mimipi kehidupanku yg lalu. Aku perlu berdiri utk teruskan perjuangan HAK dlm HIDUP aku, walaupn terpaksa aku harungi gel0mbang khidupan ku sendiri, mungkin hari ini Allah sembunyikan keBAHAGIAan hidupku dr penglihatan aku, Tp aku tetap yakin, dgn setiap apa yg Allah berikan utk aku, mungkin selama ni aku terlalu berSERAH dgn apa yg terjadi antara AKU & DIA. Mungkin aku kena bangkit dr sikap aku yg terlalu berSERAH segala-galanya. Aku perlu bangkit utk pertahankan HAK aku walau terlalubyk halangan & rintangan...Mungkin dulu aku terlalu berharap pada-Nya & berserah-Nya utk merubah segala-galanya tanpa AKU & DIA berusaha utk mengharungi... Aku baru tersedar dari lena NAFSU DUNIA aku & dia..aku perlu bangkit utk dapatkan HAK aku walau apa cara sekalipun, mungin aku xkan dpt apa pun HAK aku..Aku yakin & InsyaAllah dgn usaha aku & sentiasa berDOA dari-Nya, aku mampu utk dapatkan HAK aku walau utk seketika..
                  Kenapa aku harus berserah?, sedangkan Allah suruh aku berusaha tanpa jemu, bukan selalu berSERAH tanpa ada usaha diri sendiri.Mungkin Allah nk DUGA & beri aku UJIAN ini, utk menyedarkan aku tentang kehidupan didunia ini. InsyaAllah aku akan bagkit dari SIKAP berSERAH diri, dan aku akan berUSAHA utk dapatkan HAK aku...Kenapa Allah bagi aku UJIAN ini...aku tau & sedar tentang hidup, Allah xkn bagi ses0rang itu ujian hidup, andai org itu xmampu utk hadapinya...sbb aku mampu utk hadapi ujian yg Allah bagi, Allah telah berikan aku ujian itu..Terima kasih Ya Allah kau berikan aku ujian hidup ini, kau sedarkan aku tentang kehidupan aku sebagai manusia didunia ini. InsyaAllah aku akan tempuhi kehidupan ini selagi aku mampu utk hadapinya.Sesape pun xkn fahami apa yg aku mahu dlm hidup aku, hatta DIA sekalipun, DIA tetap mahu HAK DIA sendiri, tanpa fikirkan hati dan perasaan 0rang lain, DIA hanya mementingkan kepuasannya sendiri, hingga sanggup lakukan apa saja, asalkan apa dilakukan dpt memuaskan dirinya sendiri.
                    Kalau 0rng lain nk kan HAK dia, aku pn nak HAK aku, kalau 0rang lain nk kn kebahagiaannya, aku pun nk kebahagiaan aku jgk, kalau 0rang nk impian & harapannya tercapai, aku pn nk impian & harapan aku jgk tercapai..Aku bukan nk bersaeng ngan sesape pn, tp aku tetap ada HAK aku, HAK aku yg telah sekian lama aku imipikan & angankan...Aku xkn pernah utk dapatkan HAK aku, biarpun aku dihina & dikeji, kerana itu HAK yg sepatutnya aku dpt..Aku xnk hidup ni terlalu berSERAH & menyerah, kerana hidup aku selama ni cukup tersiksa dgn setiap dugaan & rintangan aku rempuhi sendirian.

" aku tetap nk HAK aku...
walaupun HAK aku nanti akan terkubur...
aku yakin dgn Allah yg mengatur segala-galanya..
aku xpernah mengaku kalah dgn kehidupan ini,
menyerah bukan bermakna aku akan pasrah dgn keTENTUAN-Nya..
InsyaAllah & aku yakin segala-galanya akan menjadi kenyataan...
cuma waktu & detik yg menentukan-Nya..
sekalipun aku akan GAGAL...
bukan bermakna aku akan GAGAL utk selamnanya...
kegagalan xpernah mematahkan semangat KASIH SAYA NG yg aku serahkan
segala-galanya untuk DIA...
Janji tetap akan aku tuntuk walau hingga keahkir hayat aku...
setiap apa yg terjadi kini, aku akan bangkit dgn kekuatan yg aku ada..
tanpa aku men0leh walau aku dihina & dicaci sekalipun..
kerana hidup aku selama ini xpernah sunyi dr hinaan & cacian hamba-Nya...


~ kata-kata yg dic0py paste dr wall kau..maksud yg telah menusuk hingga ke ulu hati aku, & kerana kata-kata itu aku bangkit, demi mempertahan HAK aku,sehingga Denyutan nadiku yg terakhir...~

" h0rmati pendirian & keputusan DIA, ( segalanya aku h0rmati...).jangan anda merayu & jangan mencipta alasan supaya dia menerima cinta anda ( dgn nama ALLAH aku xpernah merayu & xpernah sekalipun utk mencipta alasan...kerana kelak (InsyaAllah aku akan tuntut hak aku kelak nanti, tunggu & tunggu saat itu nanti)...yang anda dapat darinya hanyalah cinta simpati & bukannya cinta setulus hati (aku xpernah menagih simpati dr DIA utk dptkan CINTA dr DIA & aku tau cintanya terhadap aku setulus hati, cuma cinta aku & dia punyai halangan yg xmampu DIA & AKU hadapi ) cuma kau yg xmampu utk memahami HAK aku... dan apa pun terjadi aku tetap nk HAK aku, walaupun aku terpaksa berKONGSI segala-galanya dengan kau..
"antara kau..aku  & dia..."

" belajarlah utk memahami 0rang lain, jgn hanya utk kepentingan diri sendiri "




Tiada ulasan:

BuahHatiku...sayanG....

BuahHatiku...sayanG....
ibU sayanG kakaK....