♥ بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ ♥

♥ بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ ♥
♥ Walau kekadang sesuatu perkara kita pandang hanya sebagai satu susunan..... tapi ternyata susunan itu kekadang amat mempengaruhi emosi kita secara tidak langsung.....hmmm pelikkan????? ♥♥................ (✿◠‿◠)..............♥♥

SiJantungHatiku....

SiJantungHatiku....
jika kusedih...jika kusakit...jika kuterluka... dialah penghiburku yg "SETIA...." disisiku selamanya...

KisahkU...

Foto saya
Lumut, Perak, Malaysia
***~berhati-hati dengan kata-kata... kerana kata-kata yang terkeluar dari mulut, tak akan boleh ditarik balik... telinga yang mendengar kata-kata akan terus masuk kehati... hati yang merasa akan melekat di ingatan, ingatan yang tak akan melupakan... akan sentiasa bermain diminda... minda yang memikirkan akan mengeluarkan kata-kata juga... kemudian bertindak dengan perbuatan..~***

Isnin, 18 Jun 2012

~ Untuk apa aku terus menangis ~

"hati mana yang tidak terguris andai insan yg kita sayang tinggalkan kita begitu saja...
hati mana yang tidak terkilan andai insan yang disayangi melukakan hati kita,
tanpa mengendahkan tangisan kita...

~ begitulah aku ditinggalkan kerana perempuan lain, dan begitulah yang aku rasai disaat dia tidak meghiraukan tangisan aku lagi.Memang sakit saat dilukai & disakiti. Puas aku mempertahankan ikatan cinta yang telah lama terjalin..Pedih rasa hati pabila insan yang kita sayang cuba buang rasa cinta & kasih sayang yg disemai bertahun-tahun dulu...Namun aku harus sedar setiap yg diimpikan dalam hidup xselalunya akan menjadi indah..

aku sudah mendapat jawapan dari semua pers0alan ku selama ini..
andai aku menangis airmata darah sekalipun,
segala apa yang terjadi xkn mungkin dapat aku ulang kembali...
kerana setiap kehidupan xkn ada imbas kembali...
menyesal aku mengenalinya...
bertahun-tahun aku menangis dengan setiap perbuatannya...
tapi aku masih mengharap dia akan berubah...
bertahun-tahun aku tunggu...akhirnya segala kepedihan & kelukaan yg aku per0lehi..
tiada sedikit pun sinar kebahagiaan drnya utk aku..
dia hanya memberi aku sebuah harapan yg xpernahnya "PASTI"..

Namun sekarang patutkah aku menangis lagi?
walaupun aku terpaksa tipu perasaan aku sendiri..?
walaupun aku tidak mampu untuk menangis lagi..?
walaupun aku terpaksa lepaskan dia mencipa kebahagiaan diatas kehancuran hidup aku?
mampukah aku utk lakukan semua itu..?
kuatkah aku?

walaupun aku mampu lepaskan dia...bukan bermakna aku REDHA...tp aku perlu PASRAH...
tapi....
untuk aku meMAAFkan setiap perbuatan yang dia lakukan padaku memang sukar....
dan mungkin jua aku xdpt meMAAFkan dia sehingga kehujung hayatku...


"Ya Allah, Ya Tuhanku...aku berm0h0n kepadamu Ya Allah kau kuatkanlah semangat Hamba-Mu ini, kau tabahkan hatiku & kau tenangkanlah fikiranku & jiwaku, dari terus memikirkannya & mengingatinya. Kau bantulah aku untuk melupakan segala yang pernah aku lalui bersamanya. sesungguhnya aku hanyalah hamba-Mu yang lemah untuk mengharungi segalanya tanpa bantuan-Mu Ya Allah.."Amiiiiiin....



Tiada ulasan:

BuahHatiku...sayanG....

BuahHatiku...sayanG....
ibU sayanG kakaK....