♥ بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ ♥

♥ بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ ♥
♥ Walau kekadang sesuatu perkara kita pandang hanya sebagai satu susunan..... tapi ternyata susunan itu kekadang amat mempengaruhi emosi kita secara tidak langsung.....hmmm pelikkan????? ♥♥................ (✿◠‿◠)..............♥♥

SiJantungHatiku....

SiJantungHatiku....
jika kusedih...jika kusakit...jika kuterluka... dialah penghiburku yg "SETIA...." disisiku selamanya...

KisahkU...

Foto saya
Lumut, Perak, Malaysia
***~berhati-hati dengan kata-kata... kerana kata-kata yang terkeluar dari mulut, tak akan boleh ditarik balik... telinga yang mendengar kata-kata akan terus masuk kehati... hati yang merasa akan melekat di ingatan, ingatan yang tak akan melupakan... akan sentiasa bermain diminda... minda yang memikirkan akan mengeluarkan kata-kata juga... kemudian bertindak dengan perbuatan..~***

Khamis, 31 Januari 2013

~ Aku tetap Aku..sebagai hamba-Nya..~


aku tetap akan jadi pen0nt0n pada kehidupan manusia2 yg tersenyum & bahagia dengan kehidupannya kini..
pelak0n ( her0 & her0in ) yang hebat, xkan menghampakan peminatnya disini.
aku memang ditakdirkan 0leh-Nya, untuk....
membahagiakan manusia2 yang bila2 masa akan dipanggil Illahi...
menyenangkan hidup manusia2 yang inginkn bahagia sebelum maut dtg menjemputnya..
sesungguhnya aku Redha & Pasrah...
aku yakin kebahagiaan sese0rang manusia itu..bukan & 
tidak semestinya cinta & kasihsayang sesama manusia..
itulah pen0nt0n yang sentiasakan menyaksikan adegan2 yang pasti menghangatkan & membahagiakan manusia2 lain...


"aku belajar untuk menghargai diri aku sendiri...walaupun aku terpaksa jadi pen0nt0n pada lak0nan manusia2 yang bila2 masa akan dijemput Illahi....Subahanallah, sesungguhnya MATI itu pasti...tetapi pelikkan dunia ada jgk manusia2 yg dh tau bila akan mati...tu baru Allah tarik sikit je nikmat hidup....
yang peliknya manusia2 ni, bukannya nak TAUBAT...Astaghfirullah Al'Aziim.."

"ad0 jgk manusia2, b0leh  tafsir d0a 0rang lain, yang bahawanya Allah dh Makbul lah...menitis airmata aku..
sedihnya hanya Dia yang tahu, sejahat apa pn 0rang lain, xkan menganiayai & menzalimi manusia2 itu, walaupun dirinya sendiri diAniayai & diZalimi...masih waras lagi untuk menilai apa itu keBAIKan & keBURUKan tentang HUKUM ALLAH.."



"jangan pandang keJAHATan 0rang lain, sebagai sebuah kepastian bahawa ia bakal masuk NERAKA,
dan jangan memandang kebaikan diri sendiri sebagai sebuah kepastian bahawa kita bakal masuk SYURGA,
kerana sesungguhnya hati manusia itu b0leh sewaktu waktu berubah, kadang baik & kadangkala pula menjadi tidak baik,
sese0rang yang sekarang jahat belum tentu selamanya dan saat akhir kematinya akan tetap jahat,
demikian juga sese0rang yang sekarang baik belum tentu selamanya dan saat akhhir kematiannya akan tetap baik,

~ SYURGA & NERAKA hanya Allah yang tentukan-Nya..~

kita hanya sebatas berusaha menjadi manusia yang baik dengan mengerjakan Perintah Allah & menjauhi segala Larangan-Nya,
sem0ga kita akan mendapat hidayah & petunjuk dari-Nya, sehingga kita bakal ditempatkan Mulia disisi-Nya menjadi salah satu yang terbaik..aaamiiiin.."


"renunganku...renung2kanlah..& selamat beramala"


Tiada ulasan:

BuahHatiku...sayanG....

BuahHatiku...sayanG....
ibU sayanG kakaK....