♥ بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ ♥

♥ بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ ♥
♥ Walau kekadang sesuatu perkara kita pandang hanya sebagai satu susunan..... tapi ternyata susunan itu kekadang amat mempengaruhi emosi kita secara tidak langsung.....hmmm pelikkan????? ♥♥................ (✿◠‿◠)..............♥♥

SiJantungHatiku....

SiJantungHatiku....
jika kusedih...jika kusakit...jika kuterluka... dialah penghiburku yg "SETIA...." disisiku selamanya...

KisahkU...

Foto saya
Lumut, Perak, Malaysia
***~berhati-hati dengan kata-kata... kerana kata-kata yang terkeluar dari mulut, tak akan boleh ditarik balik... telinga yang mendengar kata-kata akan terus masuk kehati... hati yang merasa akan melekat di ingatan, ingatan yang tak akan melupakan... akan sentiasa bermain diminda... minda yang memikirkan akan mengeluarkan kata-kata juga... kemudian bertindak dengan perbuatan..~***

Khamis, 31 Januari 2013

~ Ku Yakin..& Insya'Allah..~

Ku Yakin.
Allah telah mengatur yang terbaik utk hidup aku & anakku..
sesungguhnya Dia telah mengatur yg terBAIK didlm kehidupan
yang lalu..
sape pn aku dimasa lalu...
Allah xpernah menyisihkan & menghukum aku sebagai Hamba-Nya..
hanya manusia2 itu yg pandai menghukum hidup aku selama ini.
aku sedikitpn tidak akan melatah dengan HINAAN & CACIAN dr manusia2 itu,
kerana aku yakin Allah sentiasa disisi Hamba-Nya yg terANIAYA..
perjalanan ku mungkin sudah hampir kepenghujung nanti..
aku harap kepergian ku nanti, hidup aku akan lebih bermakna & dihargai
0leh insan2 yang tahu untuk menghargai diri aku & bukan siapa aku dimasa lalu..
segala2nya hampir sempurna kehidupan ku kini,
walaupun hidup aku dipersiakan..dihancurkan, dimusnahkan...
aku xpernah gentar utk teruskan kehidupan aku..
kerana masih ramai insan2 yg sentiasa membangkitkan semangat kehidupan aku..
dn aku xpernah lupa utk berDOA & terus berDOA agar hidup aku diluar sana nanti akn lebih bermakna & dihargai..

Insya'Allah..
aku akan lebih untuk menHARGAI kehidupan aku sebagai hamba-Nya..
aku harap dengan pengHIJRAHan aku keluar dari tempat yg banyak meninggalkan sejarah pahit ini,
akan menjadikan aku manusia yg lebih mementingkan kualiti hidup dr kuantiti hidup yg sesat.
dengan pengHIJRAHan ini juga...aku mampu menilai & lebih menghargai apa itu HARAPAN & pengHARAPAN...
aku harap penghijrahan aku nanti, akan membuatkan hidup aku lebih berMAKNA..
sem0ga rezeki aku sentiasa mencurah2..walaupn dimana aku berada nanti...yg pasti akan kutinggalkan bumi kelantan yg penuh dgn sejarah kehidupan pahit & manis...
yang MANISnya..pasti akan menjd ingatan walau dimana aku berada..
kePAHITan akan terus aku jdkn pembakar semangat kehidupanku dipeRANTAUan nanti...

Ku Yakin...
walaupn aku xmampu menjadikn RUMAHKU SYURGAKU..
sebagai tempat utk aku menyimpan mem0ri indah..
aku pasti..bila kembalinya aku lagi dibumi KELANTAN...
pasti RUMAHKU SYURGAKU yg akan menjd teman disaat aku ingin kembali...
kujadikan istana RUMAHKU SYURGAKU...walaupn kutinggal tanpa sempat utk mencurahkan semua kenangan diRUMAHKU SYURGAKU...
Insya'Allah jika diizinkan-Nya...kupasti akan menghabiskan sisa2 hidupku diistana RUMAHKU SYURGAKU hingga kepenghujung nyawaku...
dan akan kutinggalkan pewarisku disitu lambang kenanganku untuknya..
dialah bakal pewaris RUMAHKU SYURGAKU nanti..
Insya'Allah...
sem0ga semuanya kehidupan ku nanti bermula dengan seribu kenangan indah bersam RUMAHKU SYURGAKU & PEWARISNYA..

"VILLA1617 Rumahku Syurgaku,"


Tiada ulasan:

BuahHatiku...sayanG....

BuahHatiku...sayanG....
ibU sayanG kakaK....